oui,certe, mais ça ne nous dit pas ce que tu pense du topique.
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conversions neo cd vers mvs?
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Les boots de Zintrick qui circulent sur la baie ainsi que le rhum de ce jeu à dl ne disposent pas de ziks il est vrai (et ça enlève presque tout le charme, un jeu étant un tout).
S'il est possible de reprogrammer des ziks similaires avec la qualité MVS (CD ça se saurait), je suis très curieux.
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Footix et MV1, ce sont mes nouveaux potes!
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alors premiere mise a jour
je viens de terminer ma cartouche mvs 'maison' avec ghostlop dessus. ce qui va me permettre de me pencher plus sérieusement sur le probleme de rom son de zintrick avec mister MV1 ^^
le conversion hardware ne m'effraie plus autant maintenant
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La +part des jx intéressants (de taille limitée) ont déjà été convertis. Ce projet de conversions avait déjà été mené à bien par Kanyero
La méthode de conversion d'iq_132 (son auteur) est également publique, mais elle implique 1 restrict° pr la taille max des ROMs à convertir.
Neo-Geo MVS to Neo-Geo CD Conversions - How To :
First, you must make sure that you are dealing with a very tiny Neo-Geo romset or you will end up having to cut a lot of precious data out and will end up with a glitchy game.
The "P" (M68K program) rom must be less than or equal to 2 Megabytes
The "S" (text) rom must be less than or equal to 128 Kilobytes
The "C" (sprites) rom(s) must be less than or equal to 4 Megabytes total
The "M" (Z80 program) rom must be less than or equal to 64 Kilobytes
The "V" (samples) rom(s) must be less than or equal to 1 Megabyte total
If the roms above are larger than this, you will have to remove and discard part of the rom.
Now, onto the actual conversion:
M68K Program (P):
1. Byteswap the entire rom (swap byte 1 with byte 2, byte 3 with byte 4, etc..)
2. Swap two sets of bytes at address 0x66 and 0x6A of the program
3. Name your output prg.prg (Can be different)
Sprites ©:
1. Read two bytes from your C1
2. Byteswap the bytes from part 1
3. Read two bytes from your C2
4. Byteswap the bytes from part 3
5. Repeat steps 1-4 until your new rom is 4 Megabytes in size
A. Your output file may be smaller if your roms are tiny
6. Save the ouput file as spr.spr (Can be different)
Text (S):
1. Make sure your S1 rom is within the size-limit boundaries
2. Rename your S1 rom to fix.fix (Can be different)
Z80 Program (M):
1. Make sure your M rom is within the size-limit boundaries
2. Rename your M rom to z81.z80 (Can be different)
Samples (V):
1. You may only use one V rom, so if you have more than one, find a tool to merge them
2. Make sure your (merged?) V rom is within the size-limit boundaries
2. Rename your V rom to pcm1.pcm (Can be different)
Lastly, you will need a few text files:
- IPL.TXT (This file is very important!)
- ABS.TXT
- BIB.TXT
- CPY.TXT
IPL.TXT is the most important, it tells the Neo-Geo machine which files to load first, it usually
contains something similar to this:
FIX.FIX,0,0
Z81.Z80,0,0
PCM1.PCM,0,0
SPR.SPR,0,0
PRG.PRG,0,0PS3 Slim CECH-3004B classic white 320 Go pal ; Xbox 360 S Gears of War 3 pal ; Wii U 32 Go pal ; PS Vita 3G / Wi-Fi euro ; 3DS XL red + black euro
Slot PGM ; slot PGM 2 ; CM Hyper Neo*Geo 64 rév. 2 LVS-JAM jap ; CM Naomi 2 BiOS jap EPR-23605B avec GD-ROM & DIMM board fw 3.17 Net rév. A 256 Mo ; CM AW jap ; CM Type X² REV.01B 209A
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