Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Topic des VRAIS gamers : nous allons acheter la PS3

Réduire
X

• Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

• N'hésite pas à m'ajouter qu'on y joue ensemble =)

En tout cas j'ai lancé la dl, je verrais demain ou après demain pour la tâter.
    EXTERMINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATE !

Commentaire

• Envoyé par Brx Voir le message
      les versions Pal n'ont jamais rencontré un franc succès et n'avaient jamais été traduites dans une autre langue que l'Anglais.
      Hmm je me demande si We Love Katamari n'était pas en version multilingue.

Content de te voir aussi ravi concernant ce nouvel épisode. Si un jour je craque pour une PS3, je pense que ce Forever fera partie de ma ludothèque.

Commentaire

• Question technique:

Si je choppe un jeu PS1 sur le store US, est ce que je peux y jouer sur ma PS3 euro???

Commentaire

• Il me semble que oui

Personne pour un petit battlefield ?
          PUZZLE BUBBLE CREW
          MIDLEVEL DE SAC CREW
          DORDEUBOU CREW

49% MOTHERFUCKER - 51% SON OF A BITCH

Commentaire

• Envoyé par Mefffisto Voir le message
            Question technique:

Si je choppe un jeu PS1 sur le store US, est ce que je peux y jouer sur ma PS3 euro???
            Oui, par contre c'est un peut galère pour le mettre sur PSP. Une histoire de compte toussa, je me souviens plus exactement mais j'avais posté la solution y a pas longtemps, donc ça se retrouve.

Envoyé par jimi Voir le message
            Il me semble que oui

Si mais vers 1h30/2h du mat.

Commentaire

• Envoyé par jimi Voir le message
              Il me semble que oui

Désoler je peu pas ce soir (j'ai vu ton invit) je suis sur la bêta de MAG

Commentaire

• Bien vu Shu... d'apres Sega, Sony voudrait mettre tous les jeux PS2 sur le PSN... et apparement, Sony negocierait avec Sega pour avoir l'exclusivite du catalogue Dreamcast a proposer egalement sur le PSN...
                A quand le catalogue Neo??? et le catalogue des classiques Konami de la SNES (je sais, je reve la)

Commentaire

• C'est ce qui se disait. Maintenant j'attends toujours que ça se concrétise.

Pour la Dreamcast, j'ai vu "l'annonce" tout à l'heure.
                  S'il y a moyen de rejouer à Dela Jet Set Radio, Eternal Arcadia et Shenmue sur PS3, ce sera la fête.

Commentaire

• Surtout avec l'upscale et le lissage de la PS3

Commentaire

• Envoyé par Marley Voir le message
                      Surtout avec l'upscale et le lissage de la PS3
                      Nan mais faut arrêter avec ça.
                      On parle bien du même upscale que Sony arrive même pas à foutre dispo pour tout les jeux de manière auto ?

Le mieux serait de sortir direct du 720p ou 1080p natif (pour les jeux en 3D).

Commentaire

• Arrête, c'est un plaisir sur les jeux PS2 ... enfin, avec une 60Go

Commentaire

• Ah déjà c'est plus précis, sur les jeux PS2.
                          Par contre j'ai déjà donné mon avis là dessus.

Commentaire

• Je sais

Mais laisse moi rêver d'un jet set bien lisse et plein écran sur ma PS3 (smoke)

EDIT : Au fait, le doc original pour ceux que l'annonce intéresse :

SCEA Meeting Aug 5th Notes
                            Aug 6 2009 – DRAFT FOR COMMENTS

Objectives of Meeting
                            Dyer agreed to regular quarterly meetings with SOA

Sony PS3
                            SCEA reiterated plans to sell 13 million PS3s this year
                            Big announcement back half of year they can’t talk about (potentially price cut of PS3 to reach hardware goals)
                            SCEA commented on indexing between PS3 and 360 SKUs, should be around 2:1 to garner most favorable treatment.

Motion Controller
                            Spring 2010 launch (March in JP)
                            No bundle/pricing details yet, should come Sept 1
                            Plan on selling 4-5MM units WW
                            SCEA agreed to provide a list of Sega IP that would work well with the motion controller, Virtua Tennis was an example
                            Motion Controller support allows easy way to differentiate PS3 SKU
                            Other differentiation opportunities include PSP/PS3 interoperability – think of features that would make users want to buy both PS3 and PSP SKUs.

Alpha Protocol
                            Michael Foster, product evaluator, said AP felt barely RPG. Initial level too challenging for players. “Mass Effect felt more RPG.”
                            Review notes sent to John Merlino a few weeks prior. After meeting Gerald mentioned AP is a high priority for his team.

Planet 51
                            Sell in of PS3 SKU – SCEA noted that other movie titles on PS3 had underperformed as well (inc. Transformers) this cycle.
                            Dyer suggests contacting Susan at Walmart and asking what she wants in the pack to sell this SKU (movie tix etc)
                            Other possibilities are Hybrid movie disc (BD 25 or 50 with Game and Movie on same disc).

Bayonetta
                            Collectors edition with Bayonetta Action Figure
                            Novo recommended launching PSN demo around Xmas based off a Jan 5th Ship date with 2-3 week run out to launch.
                            3-4 weeks is usually ideal demo timing with fresh content every week leading up to launch (trailers, insider video about PG heritage, video blogs).

Vancouver 2010
                            HOME, Olympic destination would garner a lot of positive attention from SCEA
                            Should be doing same with Bayonetta, Marvel etc. Easy to launch in all territories.
                            HOME merchandizing opportunities (clothes etc).

Sonic Racing
                            Open to DLC to differentiate PS3 SKU – not ratchet and clank but other characters
                            maybe characters from Rare or Fable universes

Yakuza
                            Could put Japanese games directly on PSN for download in a special Japanese Import section (pricing $9.99 to $39.99 for full game).
                            Might need to localize menus at least with subtitles.
                            SCEA interested in helping on MKTG side if they can have period of exclusivity.

AVP
                            Another great HOME candidate
                            AVP avatars
                            Hybrid BD disc with movie

Iron Man 2
                            Great candidate for HOME space – explore Tony Stark’s lab etc.
                            Should have one for Marvel in general.

PSU2
                            Could do bundle at GameStop with PSP 30-35K units on UMD, Go, or both.

Valkyria 1937
                            Could bundle with PSP as well.

Vanquish and Aliens: CM
                            Opportunity for PS3/PSP interoperability (see Eidos Batman, Army of Two, Assassin’s Creed for good examples).
                            If we offer that SCEA would be really interested in having us at their booth next E3.

Thor
                            SCEA would like a look at the code soon.

Sonic Anniversary
                            Could put out collectors edition with all old sonic games on one BD disc.
                            “Best of Sonic” for around $99.
                            SCEA would love PSN exclusive power ups/different game modes (like Castlevania’s flip it over/backwards)

PS2 emulator for PS3 (confidential)
                            SCEA wants to sell all PS2 titles on PSN (GTA Vice City/Sonic/etc)
                            For co Marketing money show PS3 controller on TV ads – similar to EA Madden Spots, NCAA, etc…

London Olympics
                            Perfect opportunity for Motion Controller integration.

DC Digital Titles
                            If we provide a list of DC titles SCEA will let us know which ones they’re interested in having exclusively.
                            If we give them a long period of exclusivity they’ll give us more marketing support.

PSP Titles
                            For SKU differentiation it’s best to offer features that are slightly different from PS3 version.
                            Titles that are coming up on PSP are Assassin’s Creed II, GTA China Wars, Resident Evil, Little Big Planet – all massive franchises.
                            SCEA has a specific PSP deck which they can send up with their hardware director for a chat.
                            Dernière modification par Marley, 22 septembre 2009, 23h31.

Commentaire

• Envoyé par Marley Voir le message
                              Je sais

Mais laisse moi rêver d'un jet set bien lisse et plein écran sur ma PS3 (smoke)

EDIT : Au fait, le doc original pour ceux que l'annonce intéresse :
                              J'en ai parle a un gars du stand sega au salon du jeu et il m'a dit que ca ne sera pas par le biais du psn mais plutot par des compils....style shenmue 1 et 2, power stone 1 et 2 etc....

www.lesilluminati.com

Commentaire

• Dans ce cas, ca sera tendu pour un éventuel jet set, car le futur est en exclu sur Xbox il me semble

Commentaire

Chargement...
                                X